Laatste loodjes op het plafond wegen het zwaarst - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Laatste loodjes op het plafond wegen het zwaarst - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes op het plafond wegen het zwaarst

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

08 Februari 2011 | Kenia, Kisumu

De laatste loodjes op het plafond wegen zo zwaar, dat hij maar is doorgezakt. Dat is de diarreedruppel die het plafond doet overlopen..
Zomaar wat reacties op wat er zich vanochtend heeft afgespeeld in het anders zo mooie Nyabondo.
We hadden lekkage, de hal stond redelijk blank van diarree van vleermuizen, en ook in onze badkamer rook het niet meer al te fris.
Sanne, master in poep grapjes maker, gaf direct toe dat zelfs zij dit nooit had kunnen bedenken. Op de stank na vind ik het eigenlijk wel grappig.. Weer een mooie levenservaring!

Over mooie levenservaringen gesproken: ik heb zondag voetbal gekeken, hier in Kenia.
Chelsea tegen Liverpool, toch?
Er was ons een mooi café beloofd, beetje kletsen, biertje erbij, en oja daar ergens op dat tv'tje daar kun je voetbal kijken.
In werkelijkheid bleek het een knusse variant op een bioscoop te zijn. Zoveel mensen als mogelijk worden op bankjes in een heet hok neergezet, en die kijken allemaal (op 2 blanke meisjes) aandachtig naar het scherm.
De kerel met wie wij er waren was voor Chelsea. Reden genoeg voor mij om voor Liverpool te zijn, daar happen de kerels altijd zo makkelijk op...
Rond de rust waren we er eigenlijk wel klaar mee, en zijn we naar huis gegaan. Biertje uit de koelkast gehaald en 1,5 uur lang naar Johnny Depp gekeken. Wie er gewonnen heeft? Liverpool, dacht ik..

Vincenzia is terug. De oplettende bloglezer zal haar nog kennen van een blog van een paar maanden geleden. (Dat kleine meisje dat tijdens een operatie aan haar voet bijna overleden was).
Als een kleine Merle (hyperactief en kei enthousiast) kwam ze gisteren op me afgestormd. "Haaaaaaaaaaaaaaai".
Het gaat erg goed met haar. Moeder heeft besloten dat de operatie aan haar andere voet toch maar door moet gaan. Als het goed is, is ze morgen aan de beurt.

x Lonneke

  • 08 Februari 2011 - 10:43

    Moeders:

    WAT LONNEKE VOETBAL KIJKEN !!!!!!! Dat kan toch niet waar zijn!!!!!!!!
    Fijn dat Vincenzia terug is.Succes voor haar operatie.
    BAH Vleermuizen en Diarree !!!!!!!!!!
    Jullie maak alles mee Daar !!!!!
    Succes nog moeders xxxxxxx

  • 08 Februari 2011 - 11:28

    Roos:

    Hee Lon!!

    Wat een leuk verhaal!! ;)
    Cya really soon!!

    xx

  • 09 Februari 2011 - 10:27

    Annie:

    Hey lonnie,

    Nou dat klinkt ook heerlijk fris daar hihi. Ben blij dat je nu echt bijna thuis komt. Gewoon al over 23 daagjes. Dan gaan we de schade dubbel en dwars inhalen. En naar de nieuwe KEES :D die is veranderd en word wel mooi geloof ik. Ijsco`s eten yeaaaaaah. Tot we erbij neervallen.

    Nou geniet ze nog even meis en spreek je weer!

    Dikke kus van Annie

  • 09 Februari 2011 - 16:14

    Xiao :

    Het Lonnes

    Sorry voor mijn tijdelijke afwezigheid. Druk, druk, druk is hetzelfde smoesje. En het is toch waar, zeker met mijn blokstage. Maar ben nu ook een beetje ziekjes, dus dat gaat lekker. Hoest daar? Zo te lezen niet helemaal geweldig en zoals jullie mam schrijft jullie maken ook alles mee daar!
    Hoe staat het met het toneelstuk en de repetities?
    Weet je dat als jij terugkomt, mijn blokstage al een week voorbij is? Ik zit nu al over de helft van mijn blokstage heen. Nog maar 2,5 week te gaan. Dat gaat echt super snel. En het gaat ook best lekker nu ik in mijn 4e week zit. Het einde voor mij is bijna in zicht, maar die van jou ook. Ik kan niet wachten om je te zien en weer te lachen, gieren en te brullen. Maar vooral theetjes te drinken! Nou ja ik dan! Muaahahaha!
    Jij nog heel veel succes met de laatste loodjes!
    Liefs Xiao

  • 09 Februari 2011 - 20:54

    Nienos:

    Hee Lonnes,
    Kak! Vleermuizenpoep, wie bedenkt dat nou!
    Achja, je moet wat he, als je er toch bent ;)
    Blijft leuk om verhaaltjes te lezen van miss Tuil!
    Succes nog! Tot bijnaaaa!
    (K)

  • 14 Februari 2011 - 08:36

    Saskia:

    Dank u wel voor het foto materiaal, nou is het allemaal iets duidelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 36331

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: