The final countdown - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu The final countdown - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

The final countdown

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 Februari 2011 | Kenia, Kisumu

Happy valantines day! ;-)

De laatste 2 weken hier beloven erg druk te worden.
Vandaag en morgen repeteren we nog voor het toneelstuk. Woensdag is de eerste uitvoering, op de school zelf. De directeur vind het allemaal prachtig, en laat de lessen woensdag middag allemaal uitvallen zodat iedereen kan komen kijken.
Als het goed is krijgen we vandaag te horen of we donderdag ook op mogen treden hier op het revalidatiecentrum. Zou erg mooi zijn, want dan kunnen we ook buurtbwoners uitnodigen (en komen zij op een leuke manier in contact met de kinderen, en dat is natuurlijk weer perfect voor ons onderzoeks doel hier..)

Ook gaan we nog op bezoek bij een gelijksoortig project (ter vergelijking), een soort werkgroep en bij een toneelgroep in Nairobi.
Leuk dat we deze afspraken per toeval hebben kunnen maken. Iedere keer starten we gewoon met wat mensen een gesprekje en komen er zo achter dat we graag verder willen praten. Netwerken zonder telefoon en internet gaat hier dus prima.

Ben gisteren ontzettend hard uitgelachen door een priester (pastor, pater, zoiets...).
Het is hier -in tegenstelling tot veel Europese landen- erg raar als je niet gelovig bent. Veel mensen geloven hier dat een cultuur of maatschappij zonder religie een grote rotzooi zou worden. Iedereen zou doen wat hij/zij zelf wil, en zal daarbij niet aan een ander denken...
ze vragen mij dan ook nooit of ik een geloof aanhang, maar eerder welke.
Gisteren vroeg deze man dat ook. Ik twijfelde over mijn antwoord, maar zei toch eerlijk niet gelovig te zijn. Dat vond hij zo grappig, en niet voor te stellen (een meisje dat Social Work studeert, dat kan toch niet. Hoe kan zij nou zo'n slecht mens zijn?).
Ik vertelde hem geen geloof nodig hebben om mijn leven in te vullen en sociaal te zijn voor een ander.
Hij gaf aan mij te begrijpen, maar te hopen dat ik snel een geloof zou vinden dat bij mij past.
We zullen wel zien ;-)

xx

  • 14 Februari 2011 - 07:01

    Nienos:

    Hee Lonnes,
    Nu heb ik de allereerste reactie geplaatst, yes!
    Heerlijk nuchter ben je he.
    Geniet van die laatste twee weken en doe je stinkende best nog effe, voor je 't weet zit je weer met ons opgescheept.

    Liefs!

  • 14 Februari 2011 - 08:39

    Saskia:

    Pffft die gelovige zijn allemaal hetzelfde(niet allemaal maar toch sommige)

    Fijn dat het zo goed gaat met de toneelgroep, gaan jullie het opnemen kan iedereen Eindhoven mee genieten.

    Tot snel

  • 14 Februari 2011 - 15:57

    Hee Lonneke:

    Ik had al eerder een keer op je site gekeken maar toen niet de tijd genomen om te reageren. Nu wel dus! Wat ontzettend gaaf wat jij daar in Kenia allemaal gedaan hebt en nog aan het doen bent! Ik heb genoten van je verslagen en je foto's. Vond het ook erg leuk om je vader en moeder daar op de foto te zien!
    Ik wens je nog heel veel plezier en succes met het afstuderen. Succes met het toneelstuk.

    Groetjes, Miriam van Montfoort, je weet wel, die van De Ganzebloem ;)

  • 14 Februari 2011 - 19:44

    Xiao :

    Lonnes

    The final countdown, voor jou en mij! Wat fijn om te lezen dat het allemaal super gaat met het toneelstuk en ik hoop dat jullie buurtbewoners kunnen uinodigen, zodat ze in contact komen met de kinderen. Dat zou gaaf zijn!
    Succes nog daar de laatste 2 weken. Ik ben ook aan mijn laatste 2 weken begonnen. Maar dat lukt ons beiden wel. Ik zeg tot over een paar weken. Geniet er nog maar van, want inderdaad dan zit je weer met ons opgescheept. :P
    Liefs Xiao

  • 15 Februari 2011 - 00:40

    Bianca:

    Oh, wat gaat de tijd toch snel! Klinkt allemaal zo geweldig!!! Geniet er nog intens van die laatste weekjes. Hopelijk benn je nog in het land tegen de tijd dat ik terug kom want dan moeten we snel eens afspreken!!!

    Liefs Bianca

  • 03 Maart 2011 - 14:57

    Jeanne:

    Hoi Lonneke,

    Kun je binnenkort iets laten horen wanneer je je weer een beetje Nederlandse voelt?
    Kijk anders vast naar jouw foto's op
    www.ageerts.com/kenia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 36343

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: