Hoe gaat het met mij? - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu Hoe gaat het met mij? - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Hoe gaat het met mij?

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Januari 2012 | Nederland, Eindhoven

Geheel wetenschappelijk onderbouwd kan ik de volgende bewering niet droppen maar toch deel ik hem. In Kenia vraagt men tenminste 50 keer per dag aan jou hoe het met je gaat. Tenzij er zoiets ernstigs speelt waarbij het gaat om leven dood zal geantwoord worden dat het allemaal goed gaat.
In rijkere landen zullen er minder zwaar wegende factoren een rol spelen bij het bepalen van het antwoord.

Ik woon in een studentenkamer dichtbij het centrum van Eindhoven. Eindhoven bevalt me wel, ik vind het er erg gezellig. Afgelopen juni ben ik afgestudeerd; ik heb mijn HBO diploma binnen!! Nog een maand voor mijn afstuderen vond ik een baan waar ik nu nog steeds met plezier werk. Leuk dat ik met mijn favoriete doelgroep (kinderen red.) mag werken. Op het moment is het er erg rustig dus ik heb zeeën van vrije tijd. Afgelopen jaar heb ik een half jaar lang in Kenia mogen wonen. Elke dag komen herinneringen naar boven en denk ik met een fantastisch gevoel terug aan misschien wel de mooiste maanden uit mijn leven!

Ik woon in een kleine studentenkamer dichtbij de tot vorig jaar nog meest criminele stad van Nederland. Niet dat het er nu zoveel beter op geworden is, ik geloof dat Eindhoven nu op de derde plek staat. In juni heb ik een diploma gevonden waar ik echt helemaal níets aan heb, er is totaal geen werk in te vinden. Ik heb nu een baantje in de kinderopvang, maar ik krijg zo weinig uren aangeboden dat ik mijzelf echt rot verveel. Daarnaast ben ik het politiek rechtse gezeik zo ontzettend zat dat ik zo snel mogelijk terug naar Kenia wil.

Hoe gaat het met mij??

  • 31 Januari 2012 - 17:40

    Peer (papa):

    volgens mij hink je een beetje op 2 gedachten, enerzijds vind je het geweldig zoals je leventje nu gaat.Je zou
    wel wat meer uren willen krijgen zodat je financieel wat meer armslag hebt, maar verder vind je het prima, temeer omdat je niet erg materialistisch bent ingesteld en je lekker kunt genieten van je leventje, als afgestudeerd student wellis waar, maar met een breed netwerk aan vriendinnen en goede kenissen.
    Toch heb je ook twijfels: is het dit nu?
    heb ik daar al die jaren voor gestudeert en stage gelopen?Je was enorm blij met je stages in India, Kenia, Bosnie< Engeland maar vooral de laatste, In Kenia, Heeft je enorm geraakt, je voelde je een met de plaatselijke bevolking, kon je daar nuttig maken( al dacht de stichting daar helaas wat anders over ) het gaf jou en je reisgenoot , Sanne, erg veel voldoening en al voor je na 5 maanden je geliefde plaatsje Sondu maar vooral Kisumu verliet vertelde je mij al: ik wil terug komen later en misschien wel voor een baan.
    Nu thuis na al weer bijna een jaar voel je die drang ( net als ik ) om weer zo snel mogelijk te gaan, wellicht ben je daarom ooknog niet op zoek naar een relatie, iets wat gezien je leeftijd al had kunnen gebeuren maar bewust of onbewust wil je je nog niet binden zodat er. als er een kans komt, je zonder "iets achter te laten "' kunt gaan. Ik wilje 1 ding mee geven al weet ik dat dit eigenlijk overbodig is en jij je dit weet: wat je ook beslist, ik zal je altijd steunen en ben nog steeds enorm trots op wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan en diep van binnen weet ik dat er een moment in je leven zal aanbreken dat je al je eerdere ervaringen die je hebt opgedaan hierdoor ergens in de praktijk zult brengen.
    Dus hoe het nu met je gaat ......
    je bouwt ergens naar toe en op een dag weet jij precies waar naar toe.

  • 01 Februari 2012 - 17:27

    Xiao :

    Hey Lonnes, verasserend dat je een nieuw berichtje hebt achtergelaten. Hopelijk (voor jou) wordt deze site in de toekomst weer wat meer gebruikt. Wat we al hebben besproken, jij hoort gewoon daar. Zoals jullie pap schrijft, jezelf nuttig maken voor de kinderen. Eigenlijk sluit ik mij volledig aan, op wat jullie pap schrijft. Doe wat jij wilt ook al is dat dus niet in Nederland. Jouw geluk staat voorop en ik weet zeker dat de kinderen heel blij en gelukkig zijn als jij er bent en voor ze bent! Liefs Xiao

  • 04 Oktober 2014 - 10:53

    Bianca:

    Hey Lonneke,

    Hoe bevalt de vliegreis, heb je genoten van het uitzicht. Heel veel plezier met je rondreis en ik zal regelmatig je blog lezen en reageren :)

    Geniet ervan,

    Liefs Bianca

  • 06 Oktober 2014 - 21:57

    Franka Van Tuil:

    Hoi Lonneke,

    Heelhuids aangekomen? Druk, druk, druk? Hoop snel wat te lezen.

    Veel plezier!

    xx Franka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 36323

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: