Flying doctors en nieuwe vrienden - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Flying doctors en nieuwe vrienden - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Flying doctors en nieuwe vrienden

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

20 Oktober 2010 | Kenia, Kisumu

"Hi Im a brown man from a black state" met deze briljante woorden stelde de 14jarige nieuwkomer zich aan mij voor. In tha pocket kerel, ik vind jou cool.
De jongen zit in een rolstoel. Zijn voeten lijken echter hun eigen weg te gaan en besluiten zo nu en dan van het plankje van de rolstoel af te glippen. Ik besloot een streng te woordje te spreken tegen zijn voeten en zei dat ze dat niet meer moesten doen -ik begrijp mezelf af en toe ook niet- de jongen begon hard te lachen en zei dat hij respect voor me heeft. Een nieuwe vriendschap lijkt geboren.

Vrijdag wordt een spannende dag. Er komen namelijk flying doctors (ik stelde me al helicopters voor, en mensen die dat beestje op staan te wachten waardoor al je haren in je gezicht waaien voor. Maar een kleine domper op de feestvreugde, de mannetjes komen per bus). Het blijft spannend want een aantal kinderen zal vrijdag ook daadwerkelijk geopereerd gaan worden. En wij mogen kijken, enzo. Ik ga al bijna van mijn stokje na het kijken van Greys anatomy, dus dat wordt spannend..

  • 20 Oktober 2010 - 18:58

    Merle:

    Bedankt voor je mail en de geniale situatie schets, het voelt net alsof ik er een beetje bij ben! Flying Doctors klinkt inderdaad best 'zweverig'. (Flauw) Ik ben zéér benieuwd hoe je in hemelsnaam zo'n operatie bij gaat wonen. Wel goed voor de lijn, want ik denk dat ik een paar dagen niet meer zou kunnen eten zonder aan zo'n operatie te denken. Ik ben zéér benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Over eten gesproken, wat eet je daar nou eigenlijk en hebben ze daar bananenbier?

    Ik mis je echt héél erg lon! Maar het is snel weer maart en dan moeten we gaan feesten alsof ons leven er vanaf hangt =)

    Volgende week is het herfstvakantie, dus geen dinsdag update, daarna geloof ik ook een aantal weken geen school, maar ik heb zo'n vermoeden dat er genoeg te updaten zal zijn!

    KUS!

  • 20 Oktober 2010 - 19:20

    Xiao :

    Hey Lon

    Ik moet smakelijk lachen om jouw humor Lon! Muahahaha!
    Ik ben benieuwd hoe de operaties gaan verlopen en hoe jullie het ervaren.
    Ik wacht met spanning naar je volgende bericht en je mail! ;)

    Liefs Xiao

  • 20 Oktober 2010 - 19:42

    Moeders:

    WAT LONNEKE BIJ ER !!!!!!Dat kan toch niet !! Maar Flying Doctors(denk meteen aan de serie )!!! Echt kei leuk wat jullie doen daar:praten tegen voeten !!!Echt iets voor jou haha.Succes verder groetjes aan Sanne en tot berichtjes !! Mama xxx

  • 21 Oktober 2010 - 11:39

    Roos:

    Ha Lon,

    Ook ik lig helemaal dubbel hier. Hoor het je al helemaal zeggen! :P
    Klinkt allemaal goed joh, nou ja behalve de operatie dan! Ik hou m'n hart vast en wacht af in welke toestand je het volgende berichtje schrijft! Hihi! ;)
    We faxen!

    xx

  • 21 Oktober 2010 - 21:05

    Annie:

    Hey meisje,

    Wat een super avontuur maak jij toch weer mee. Toen ik het las van die operatie dacht ik al gelijk van uuh dat zal ze leuk vinden haha. Maar super gaaf dat je het mee gaat maken. Lijkt me een hele beleving. Als je terug bent moet je maar dvd box van me lenen van Greys Anatomy is cool ;)! Enne wa een leuk ventje zeg. Heerlijk die kids met hun uitspraken he!
    Nou geniet ze en ga je snel even een keer mailen want heb weer een hoop updates voor je vanuit hier!

    Dikke kus en succes bij de Riding doctors ;) hahaha

  • 22 Oktober 2010 - 05:00

    Bianca:

    Zo leuk je verhalen te lezen. Gaat helemaal goed daar lees ik wel. Geniet!

    Lfs Bianca

  • 23 Oktober 2010 - 13:54

    Moeders:

    Het is nu Zaterdag en hoe was gisteren ? Met de Flyig Doctors?Kan niet wachten voor her voorslag!!!!!! xxxx

  • 24 Oktober 2010 - 10:22

    Connie:

    Hey Lonneke,gaaf lieverd wat je nu weer meemaakt daar.
    Ben supertrots op mijn nicht(je).
    Maak er een mooi afstudeerproject van Lonneke, ik blijf je volgen.
    Wat een mooie foto's heb je al gemaakt.
    Weet nu al dat ik met leesvoer en mooie reportages van jou,kan genieten van je mooie leuke en vaak ontroerende dingen die jij daar mee maakt.
    Lonneke de groetjes aan je stagevriendin ofhoe je het ooknoemen wil.

    Love you xxxxxxx Tante Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 36334

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: