Al een maand in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Al een maand in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Al een maand in Kenia

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

29 Oktober 2010 | Kenia, Kisumu

Opeens heb je het: je wordt fysiotherapeut, docent maatschappijleer, activiteiten begeleider, kinderen naar de wc brenger, fotograaf, levend triviant gespecialiseerd in Europa, doktersassistent of kok. In Kenia kan het allemaal ;-)

Met het melodietje van Medisch Centrum West in mijn hoofd (tudududududu tudududu) heb ik afgelopen week meegekeken bij een operatie. In tegenstelling tot eerdere berichten mochten we niet mee kijken in de operatiekamer zelf, maar vanachter het raampje. Stiekem vond ik dat helemaal niet erg; de kans op " oops, ik denk dat ik flauw ga vallen" werd hierdoor een stuk kleiner".
Ik kan met trots zeggen dat dat inderdaad niet gebeurd is.
Voor iemand die normaal gesproken bij E.R. al de handjes voor haar gezicht houd vond ik dit persoonlijk al een grote vooruitgang.
De operatie is overigens geslaagd. (De voet van een meisje stond rechtovereind (tegen de voorkant van haar been aangeklapt dus)). En dat zijn schijnt nu helemaal gefiktst te zijn.

Ons onderzoek gaat komende week dan eindelijk echt van start. We hebben contact gemaakt met een Keniaanse student social work (Leo). Hij vindt ons plan fantastisch en wil graag helpen. Leo werkt hier in de buurt en heeft nogal wat netwerkcontact, dus daar zal vast en zeker iets moois uit gaan komen!

Morgen ga ik op schoolreisje!!! Ik ga met een groep kids mee op tour door Kisumu (waaronder onder meer het Victoriameer...dat vind ik trouwens een best mooie zin ;-)

Fijn weekend, en tot snel weer!
xx Lon

• 29 Oktober 2010 - 17:45

Moeders:

ben trots op je !!! NIET VLAUW GEVALLEN !!!! HaHa ja al 1 maand in Kenia(gaat toch snel of niet) ? Veel plezier op jou school reisje(dat zal zeker mooi zijn). dus nieuw foto"s ?????
    Succes met Leo en jullie onderzoek(zal jullie zeker lukken!!!!
    groetjes en tot berichtjes moeders xxxxxx

• 29 Oktober 2010 - 19:12

Nienos:

Haai Lonnie,
    Klinkt goaf, zo'n operatie meemaken, al zoudat ok echt niks voor mij zijn "voor de schermen", ik vind een pleister plakken heftig genoeg.
    Have fun morgen, maak idd eens wat foto's en plant ze hier, we missen je al na een maand :p time flies, dat is dan weer een positief puntje aan je afstudeerproject.

Liefs Nien

p.s: ben trots op je dat je het maar weer flikt far, far away!!

• 29 Oktober 2010 - 19:56

Nadieh:

Hey meid,
    Wow bloed vlees en bloed.... ik zouum shaken!!! Heel veel plezier op ut reisje! Moet een super ervaring worden. Misschien dat je wel even kunt gaan zwemmen in het meertje.... Je hebt de rottevis prik toch ook gehad;)

Veel plezier met geniet!!xxxxx

• 30 Oktober 2010 - 10:33

Pap:

hey Meid,
    wat een aantal geweldige banen heb jij daar zeg!!
    en dat zonder of weinig opleiding van therapeut, operatie assistente, docent, maatschappelijk werkster etc. daar zullen ze tzt in nederland erg blij mee zijn, dan ben je overal inzetbaar.
    fijn om te horen dat het je nog steeds goed bevalt en eigenlijk alleen maar leuker wordt.
    veel succes met je onderzoek volgende week en uiteraard ook voor Sanne.
    we zijn hier al druk met het verzamelen van balonnen etc, ik heb overal waar ik kom en weet dat er iets te ritselen valt al gevraagd of er bedrijfjes zijn die kunnen helpen. ik heb via psv al wat toezeggingen gehad van o.a beter horen en de man van de stewardorganisatie zou ook kijken of hij nog wat heeft wat ik kan meenemen.
    en we gaan zeker Action leegkopen.
    ook krijg je de goetjes van Tante franca en Joop en iedereen leeft enorm met je mee.

groetjes en tot snel
    Pap x x x

• 30 Oktober 2010 - 13:15

Xiao :

Hey Lonnes

Wow je bent gewoon alround inzetbaar. Thanx voor je smsje afgelopen woensdag! Echt leuk dat je het kaartje leuk vond. Vinden de kinderen het ook leuk? Een maand alweer, wow wat gaat dat toch snel. Veel plezier met het schoolreisje en ik wil onderhand meer foto's zien! :P

Liefs Xiao

• 31 Oktober 2010 - 06:43

Jeanne:

Hoi Lonneke,

Super!
    Controleer jouw mailtje maar even op: www.ageerts.com/kenia/
    Zal ik er een foto bijzetten?
    Alle goeds gewenst.

• 31 Oktober 2010 - 08:39

Roos:

Ha Lonn!

Wederom leuk om jouw berichtje te lezen!
    Klinkt nog super goed daar!
    En ben hartstikke trots op je!
    Ga zo doohoor!!

Liefs xx

• 31 Oktober 2010 - 11:23

Merle:

He Lon =)

Wat fijn dat je de operatie overleeft hebt! Een maand in Kenia, ik zei het gister nog tegen mijn mams, Lon zit er alweer een maand, dat gaat toch eigenlijk erg snel!

Ik heb even het Victoriameer gegoogled, en dat ziet er erg mooi uit! Heeft Sanne eindelijk haar Flamingo's. Gezellig hoor zo'n schoolreisje, leuk dat dat georganiseerd word!

Dinsdag hebben we geen school, dus de dinsdag update zit er weer niet in...

Have Fun!

Kus!