Bier, pinda's en Save The Last Dance - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Bier, pinda's en Save The Last Dance - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Bier, pinda's en Save The Last Dance

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

06 November 2010 | Kenia, Kisumu

Weekend!
Sanne, Lisa (een andere vrijwilliger hier) en ik zijn het weekend begonnen op een uit de Lion King lijkende "Pride Rock". Je weet wel, die rots waarop ze Simba aan de rest van de dieren laten zien.
Op een vergelijkbaar rotsje hebben we luisterend naar relaxte muziek een heerlijke picknick gehad. Na 5 weken heb ik zelfs weer mogen genieten van chocolade. Mijn dag kon toen al niet meer stuk.

Eenmaal thuis was de inspiratie een beetje op en hebben we de resterende flesjes bier in de koelkast geopend, in combinatie met een fijn bakje pinda's. Om vervolgens te eindigen met de film Save The Last Dance.
Ik hoop dat het leven in Nederland net zo prachtig is als hier in Kenia?!

En even voor de mensen die het begrijpen: het Bodd lijstje is aangevuld.

Nu nog even bewijzen dat we hier ook echt wel wat aan onze studie doen:
Deze week hebben we meegekeken met Leo (de Keniaanse Social Work student). Hij heeft ons voorgesteld aan een enthousiaste groep vrouwen die hier een vrijwilligersproject opgestart hebben. (Enthousiast als in: hysterisch liedjes gaan zingen wanneer wij aankomen).
Vorig jaar tijdens mijn stage heb ik de Internationale Vrouwendag mede gecoordineerd, dus deze groep kon ik ook wel aan ;-)
De komende week gaan we aan de slag met mensen interviewen, verder uitpluizen hoe het hier werkt met subsidies/leningen voor maatschappelijke projecten.

That's it for now, tot snel weer!
xx Lonneke

  • 06 November 2010 - 17:52

    Moeders:

    Wou net zeggen "prettige weekend"maar zo te horen lukt jullie het wel !!Ik zie je daar zitten met jou stukje Chocolade !!!!
    Maar de film ken ik niet Succes met Leo en de zingen dames (Ik weet zeker dat je ze aan kan)!! tot berichtjes mama xxxxx

  • 07 November 2010 - 11:21

    Roos:

    Goodmorning dude,

    Klinkt nog steeds super leuk! :D
    En leuke foto's hebbie geplaatst, very very nice!

    Het leven hier is bijná net zo prachtig als daar in Kenia, dus geniet er nog maar van. ;)

    Ik zeg: nu al zin in jouw terugkomst-feest!

    We faxen.
    xx

  • 07 November 2010 - 16:15

    Xiao:

    Hey Lon

    Nou even bijkomen van al die ervaringen en inspanningen heb je wel verdiend hoor!
    Je hebt wat gemist hoor, met de toneeluitvoering van Nien. Next year ben je er gewoon weer bij!
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, met die enthousiaste vrouwen en subsidies! Ik ben benieuwd.

    Liefs Xiao


  • 07 November 2010 - 18:00

    Jolanda Hoogers:

    Beste Lonneke,
    Je maakt het goed aan je verhalen te zien! Leuk dat je je verslag bijhoudt en wij kunnen meegenieten. Na mijn bezoek aan India met 37 graden valt het kwakkelweer mehier toch wat tegen. Dus geniet maar van het heerlijke weer daar. Hartelijke groet, Jolanda Hoogers, Brahma Kumaris Ehv. (BK heeft in Kisumu overigens ook een centrum op Nzoia Road)

  • 08 November 2010 - 10:35

    Merle:

    Prachtig! Op een rots zitten, zoals bij de Lion King en dan vervolgens mee lopen met iemand die Leo heet. Hoe wild wil je het hebben! Ik ben wel erg benieuwd naar de Bodd aanvulling...

    Tot morgen, tijdens de dinsdag update!

  • 09 November 2010 - 06:03

    Bianca:

    En of jij ze aan kunt, daar twijfelt niemand aan! Geniet er van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 36339

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: