Schip ahoi! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Schip ahoi! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Schip ahoi!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

10 November 2010 | Kenia, Kisumu

Ik heb een schatkist gevonden, een heeeeeele grote. Een blauwe! Met mooie witte zonnen erop.
En er zat monopolie in, yahtzee, kleurpotloden, een jojo, vouwblaadjes(Sanne ging met name hiervan uit haar dak), krijtjes, verf en nog veel meer.
Ik zie jullie al denken, die Lonneke is zeker actief aan het graven geweest op een of ander vaag strandje. Helaas, het Captain Jack Sparrow gehalte in dezen is erg laag. De kist stond blijkbaar al de hele tijd in mijn kast. Ik heb de eerste dag mijn tas er over heen gegooid.
Desalniettemin ( ik blijf het fantastisch vinden dat dat echt maar 1 woord is..) ben ik wel blij met de inhoud. Een beetje wat variatie in de avond uren is niet verkeerd (de stand tot nu toe: 10.000x Uno gespeeld, alle mogelijke spelletjes die je kunt spelen met papier en pen hebben we gedaan, we hebben kikkers op de muur gemaakt, een try before you die list, een collage gemaakt).

Ik vond het een briljant begin van deze dag, die nog veel briljanter zou gaan worden.
Met Lisa zijn we naar Kisumu gegaan. Hebben een heerlijke pizza gegeten (de eerste in zes weken tijd!!), heb roze nagellak gekocht (Sanne's gezicht tijdens deze actie sprak boekdelen), en we hebben onderweg naar huis genoten van een heerlijke marrrs.
Onderweg naar huis werd het ook nog spannend. De busjes hier worden zo vol gepropt dat wanneer er iemand uit moet de rest van de passagiers er ook moet om die ene persoon er uit te laten. Prima.
Een vrouw met baby stapte uit en vroeg of ik de baby heel even vast wilde houden. Tuurlijk.
Opeens bedacht ik me dat het wel spannend zou worden wanneer de vrouw nu kei hard weg zou rennen. Sta je dan met een baby in je armen. Een seconde later keek ik om me heen, de vrouw leek weg. Ai.
Oké, ik wil graag kinderen, en het liefst ook één adopteren. Maar nu even niet graag. Morgen misschien?
Dan zie ik in de bus dat mijn tas ook niet meer staat waar hij stond. De buschauffeur heeft hem vast. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar daar had ik nu even geen zin in. Mopperend ruk ik de tas uit zijn handen. Dat is mijn tas, die houdt ik zelf liever vast. De moeder van de baby blijkt alweer in de bus te zitten en bedankt me voor het helpen. Graag gedaan!

  • 10 November 2010 - 16:51

    Merle:

    Sjonge jonge, wat bouw jij de spanning op zeg. Ik dacht echt, die komt thuis met een baby en zonder tas, wat gaat hier mis. Maar goed dat je me niet achter hebt gelaten met een cliffhanger en dat je je weer hebt en de baby gelukkig niet... Zweet breekt me uit hier!

  • 10 November 2010 - 16:52

    Merle:

    Voor de kijkers (Lonneke snapt dat namelijk best): tussen je en je hoort tas.

  • 10 November 2010 - 21:33

    Merle:

    Voor de oplettende kijker: tas moet helemaal niet tussen je en je, maar erachter!

  • 11 November 2010 - 08:26

    Oma(moeders)!!!!!:

    Nu Snap ik met de schatkist!!!!!
    Ja en met de baby verhaal :ja je wou/wil toch een kind uit een anderland!!! Meteen klaar!!Wat is er mis mee!!!Geen papier werk in te vullen.Ik zie je al bij de bus chauaffeur haha.Wat een (leuke) dag.
    Fijn voor Sanne eindelijk VOUW BLAADJES !! Zeker net zo blij als een kind?
    tot berichtjes OMA !!!!!!!!xxxxxx

  • 11 November 2010 - 08:31

    Oma:

    Jullie hebben ook quizen gedaan(van pop groepen of liedjes waar kleur instaat)!!!!!!! mij smsen om tekijken als ik iets wist!!!!

  • 11 November 2010 - 10:02

    Tante Annie:

    Aaaaaw wat lief een baby voor lon. Was het trouwens een jongetje of een meisje of weet je het niet? Maar fijn dat je tas ook weer terug is gevonden hihi ;) zou toch wat zijn.. Geen tas maar wel een baby! Nou ben benieuwd naar je volgende verhalen! Je schrijft wel erg leuk hihi :D

    Xxxxxxxxxxx

  • 11 November 2010 - 11:07

    Roos:

    Jeetje, wat een spannend bericht! Heb jij er wel eens over nagedacht om voor een soap-serie te gaan schrijven? :P
    Klinkt weer leuk, vooral die roze nagellak natuurlijk jeweet!!
    Weetje wat verrekkes jammer is... Jij moet gewoon de film van de New Kids missen! Ik zag gister een voorstukje in de bios, omg dat wordt te leuk! (A) Maar no worries; ik heb inmiddels een videorecorder dusse die gaan we nog wel een keertje kijken. ;)

    Byebye dude!!

    @ Merle: jij bent echt te grappig hahah.

  • 11 November 2010 - 19:00

    Nien:

    Je hebt fans hier, dat schrijven moet je vaker doen :p vet spannend kinderboek ofzo? ;) ik zeg: gat in de markt! (Beter dan andersom)
    Juist.
    Ehmmm, jammer van dat baby'tje, had je best goed gestaan denk ik haha.
    Tips om nog te doen: zo'n vouwding maken weet je wel, waar 4 vingers in kunnen en dat je dan een getal moet zeggen dat er zo'n zelfverzonnen woord uitkomt ;) jeugdsentiment!
    Offe, een pen helemaal uit elkaar halen en dan proberen in elkaar te zetten (incl alle onderdeeltjes)
    Offe, een huisje tekenen zonder je pen vant papier te halen? Offe, de schrijfdans? Vast heel leuke muziek daar.
    Nu zijn m'n ideetjes en zin op!
    Liefs xx

  • 12 November 2010 - 11:11

    Frances Koëter:

    Hallo Lonneke, ik kwam je moeder tegen en zij vertelde me van jouw reis en over jouw blog. Leuk om je wederwaardigheden zo te volgen. Wat een ondernemende tante ben jij zeg. Het grappige is dat wij (incl. Marjoleine + vriend en Christiaan) twee dagen na jouw ouders ook naar Kenia gaan in januari. Veel succes verder met je stage.

  • 12 November 2010 - 15:10

    Lonneke :

    Kleine toevoeging aan dit verhaal is de zojuist geplaatste foto. Vinden jullie hem ook niet prachtig? Sanne en ik zijn er ontzettend trots op!
    (U ziet een badeend met Hello Kitty in een luchtballon zitten).

  • 18 November 2010 - 14:12

    Jambo Lonneke:

    ben al wat aan het oefenen in het swahili
    ik heb een karatasi op mijn kompyata en ik kuandika naar mijn pipi binta een zuri msichana die al wel kikubwa is en haar umri is 23.
    is het weer nzuri daar ?en hoe is het in chengo?en het chakula is nog steeds nzuri?hebben ze daar ook mchuzi en kiazi en mnofu?
    en eet je ook wel eens matunda en samaki?
    ik heb net kahawa gehad en mkate met mchuzi en dat was wel nzuri! we zijn ook al bezig met onze sanduku en fuko maar twijfel nog of ik wel genoeg soksi,kiatu,suruali en sweta heb.we gaan eerst met de gari dan met het ndege ik hoop dat we een mtu als rubani hebben en dat we niet met een baisikeli moeten!want dan kan ik niet kunywa in het ndege want daar heb ik niet zo,n tawili kibapara van op.
    dan maar sali en imba dat bwana pipi is.ik denk wel dat we chakula in het ndege krijgen en ook tamu.dat zal best een sherehe zijn zo tawili in het ndege ik vind eigenlijk nzi niet meer zo nzuri maar dan zal ik maar veel soma en usingizi en muziki luisteren tot we in de jioni arriveren.
    trouwens jina langu ni de baba van mijn binti lonneke, en mijn umri is xenoni, ik ben een mtu en heb een chengo en een gari en een mzao en ook een mbwa en 2 paka,s samen met mijn vrouw.het is vandaag alhamisu ( soort tiramisu!!)
    in novemba en het is al adhuhuri rond een uur of 3 de tarehe is de 18e.
    ik ga weer op tijd usingizi want ik ben mwokaji en moet morgen weer naar de duka lamikate en heb dan nog geen zin in chamshakinywa maar wel kahaw en ik zla pas kula als ik op de duka lamikata ben voor mijn kazi.binnenkort is het sherehe dan is er geen kazi en kula we de hele siku nzuri chakula en tamu , chokleti en mnofu maar geen samaki.en ook bia en divai tot we er gonjwa van worden als we teveel nemen tenminste.maar we kula ook genoeg matunda, tofaa, ndizi niet allen maar bia en divay en ook onze mbwa wordt niet vergeten!
    nu stop ik met kuandika want ik moet onze mbwa nog even uitlaten.en nu is er even geen mvua want al dat maji daar word ik ook niet kikubwa van ik ben ook geen samaki!!en heb ook geen moto in mijn chengo. ik hou meer van jua en kijk graag soka als het mvua maar dan zonder radi want dat is gevaarlijk.nou dag pipi msichan het is azltijd een sherehe als we weer een barua krijgen van jou da gaat de jua weer schijnen ook al is het jioni of zelfs als het usiki is.

    groetjes baba peer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 36336

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: