Nog 100 dagen in Kenia te gaan! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Nog 100 dagen in Kenia te gaan! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Nog 100 dagen in Kenia te gaan!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

24 November 2010 | Kenia, Kisumu

"Nog een maand, en dan is het alweer kerst" hoor ik mijn paps vanaf hier al zeggen.
Waarbenjij.nu deelt mij mede dat we vandaag nog 100 dagen in Kenia tegoed hebben. Het klinkt misschien gek, maar ik vind het maar weinig. Heb het eens uitgerekend, we zijn nu 55 dagen in Kenia, en de dagen vliegen voorbij!

Zondag middag raakte ik in gesprek met de motorbike chauffeur (i.p.v. van een bus pak je hier een motor..). Ik vind het altijd interessant mensen naar hun dromen te vragen. Zo vroeg ik het ook aan deze kerel. Hij(Frank) wilde graag Kenia's bekendste acteur worden. Nu werkt hij bij een toneelgroep dat toneelstukken met maatschappelijke thema's opvoert. Hoe CMV wil je het hebben?!
Ik was geïnteresseerd en vroeg of we een keertje op bezoek mochten komen.
Gisteren zijn we er geweest. Bij binnenkomst werden we onthaald door 30 enthousiaste kids (You are sooooooo welcome). "Thank youuuuuuuuuu".
"You are from Canada, USA, right?" vroeg een docent, om indruk te maken op de kids. "Neuh, Holland". "Ah! City, The Hague (Den Haag).." Ja, zoiets zeiden wij om de man niet nog verder voor lul te zetten.
Toen kwamen de kerels van de toneelgroep aanlopen. We werden neergezet in een kamer die alleen verlicht werd door een openstaande deur. Een van de mannen zat zo tegen het licht in dat ik alleen de vorm van zijn gezicht kon zien.
Het tafereel deed mij denken aan zo'n Peter R. de Vries filmpje, waarbij de personen onherkenbaar in beeld gebracht moeten worden.
Wegdromend in dat beeld had ik niet in de gaten dat Sanne al lang en breed met de kerels in gesprek is geraakt. Door het enthousiasme van deze man "thank you sooooo much for coming over, we are soooooo blessed, and you are sooooo welcome" werd ik ontwaakt.
Het moet gezegd worden, de mannen hebben een super goed project neergezet. zonder hulp van de regering ("die zijn zo traag en corrupt").
Ze hebben een groep van 25 toneelspelers verzameld en spelen voornamelijke voor middelbare studenten toneelstukken over maatschappelijke thema's.
(Korte herhaling: het doel van Sanne's en mijn onderzoek is het taboe wat heerst op gehandicapt zijn doorbreken). De mannen zijn geinteresseerd in ons thema, en willen graag helpen. Ze hebben al een toneelstuk over dit thema liggen, maar dat mogen we ook met hulp van hun aanpassen, of iets totaal nieuws schrijven.
We hebben afgesproken er de komende dagen eens goed over na te denken.

Sanne vroeg voorzichtig of we niet eens bij een opvoering te mogen kijken. "Ofcourse, go and sit over there". Voor we het in de gaten hadden werd er een demo versie van een toneelstuk gepresenteerd. Tof!

Tot de volgende keer weer!
xx Lon

  • 24 November 2010 - 08:25

    Moeders:

    Joop Van Den Eende stand back : Lonneke en Sanne are the best !!!!!!!!! SUPER !!!!!

  • 24 November 2010 - 08:35

    Moeders:

    oops sorry ... een e te veel (moest Ende zijn en niet Eende )

  • 24 November 2010 - 11:24

    Nadieh:

    Yeah we are not allone with the CMv spirit!
    Super gaaf!
    PS ik lees eigenlijk al je verhalen maar vind het soms moeilijk er op te reageren. hoop dat je me dat niet kwalijk neemt;) maar vind het echt super tof waar je mee bezig bent;) Mis je stiekem ook een beetje in de klas. Tis toch anders zo;)
    knuf!

  • 24 November 2010 - 12:44

    Roos:

    Hi Lonnes!

    Goed bezig daar, 100 dagen zijn idd zo voorbij! :O

    Veel plezier nog, maar zo te horen komt dat helemaal goed!!

    xx

  • 25 November 2010 - 09:30

    Moeders:

    het zijn nu maar 99 dagen !!!!!!!!!!!

  • 25 November 2010 - 12:20

    Merle:

    Ohh! Hier wordt ik echt jaloers van, wat klinkt dat mooi zeg en hoe leuk is dat om een toneelstuk in je onderzoek te hebben!

  • 25 November 2010 - 15:41

    Connie:

    Hey lieverd,

    Alles goed hier, brrrr sneeuw op komst.

    Leuk om je verslagen te lezen,net of ik er een beetje bij ben, je kan mooi vertellen.
    Fijn dat alles goed gaat daar Lonneke.
    Ik wens je alvast prachtig mooie 100 dagen die je nog tegoed heb. Inderdaad de tijd vliegt he meissie,vooral om dat je nog zoveel moet doen en wil doen.
    Ben supertrots op jou Lonneke,weet bijna zeker dat je toch een beetje ook van mij bent,alle goede dingen in jou heb je van je aller aller aller allerliefste tante he??
    Lonneke ik laat wel weer een beriggie achter,en denk aan je.

    Veel liefs (tante) Connie xxxxxxxxxxx

    Love you

  • 27 November 2010 - 07:25

    Nien:

    Hee Lonnes Ballonnes,
    Ik weet nog goed dat je aftelde tot Kenia en dat die 100 dagen ook zo voorbij waren!
    Dus doe,zie,ervaar,beleef alle dingen die je nog wil doen.. Voor je het weet dist Nienos jou weer keihard ;-)

  • 27 November 2010 - 16:52

    Lea Slaats:

    hey meiske wat zit je daar toch ver weg,maar je bent wel iets moois aan het doen daar en heb erg veel respect voor je dat je dit toch maar eventjes doet. xxx lea

  • 27 November 2010 - 19:14

    Jessie:

    lonneke,

    gaat het allemaal goed daar in het mooie kenia???

    veel suc6 nog;-)

    greetz from holland (jessie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 36330

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: