X-factor! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu X-factor! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

X-factor!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 December 2010 | Kenia, Kisumu

Nietsvermoedend vertrokken Sanne en ik afgelopen zaterdag op weg naar een auditie-ochtendje van de toneelgroep met wie we gaan samenwerken.
Bij aankomst werden we (blij) verrast, niks suf kijken; jullie zijn jurylid! Jaaa zeet ie!
Er kwamen 11 mensen op auditie die wij 1 voor 1 hebben mogen beoordelen op acteer (en van vele ook zang/dans) kwaliteiten/pogingen.
Mevrouw 1 zong behoorlijk vals. De neiging om Gordon te spelen was behoorlijk hoog "het was verschrikkelijk, muhahaha". Sanne begon met jureren en gaf aan dat ze vooral heel knap vond dat deze mevrouw durfde te beginnen. Waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde, maar dit klinkt toch net iets netter. Ik heb me dan ook maar aangesloten bij mn reismaat ;-)

Vandaag zijn we met een medewerker van het project hier op bezoek geweest bij 2 werkgroepen. Dit zijn werkgroepen voor/door verstandelijk/lichamelijk beperkten, onder het mom van samen sta je sterk proberen zij elkaar te helpen.
Zoals altijd hier in Afrika werden we onthaald met een "you are most welcome, and we're so blessed to have you here".
We hebben vandaag ons best gedaan de hooggespannen verwachtingen waar te maken, en zowaar een DA model geschreven (Loes, Gerard, Jan/Frans, Johan, Dana, Judith lezen jullie dit...) en een alle regels voldane enquête in elkaar geplakt.
Onder begeleiding van de Keniaanse student Social Work hebben we ons best gedaan vragen van de werkgroep te beantwoorden. En voor ons eigen onderzoek hebben we een aantal mensen mogen interviewen.

De kids hebben nu kerstvakantie/zomervakantie, dus op het project is bijna angstvallig stil.
Als alles goed is vertrekken we dinsdag dan ook naar Mombasa(kustplaats), om op de terugweg te stoppen in Nairobi en Nakuru (meer met dan eindelijk de lang verwachte flamingo's!).

Hoop dat jullie een mooie witte sint gehad hebben?!
xx Lon

  • 07 December 2010 - 17:33

    Moeders:

    Hello Gordon !! Leuk dat jullie ook zoiets mee mag maken ! You are so blessed You can do anything ! Thank You Thank You !
    Hoe lang hebbe de kids vakantie ?
    Heel veel pleizier aan de kust ! En voor Sanne veel pleizier met het zien van FLAMINGO"S !
    tot berichtjes mama xxxxxxx

  • 07 December 2010 - 17:49

    Nienos:

    Jeeeej weer een berichtje! :-)
    Klinkt gaaf maat, beetje de jury uithangen. Hadden ze daar ook een ster? ;-)
    Jeroen v koningsbrugge en linda de mol gaan in een nieuwe serie spelen.. Ik zeg: keep u updated!!
    Idd koude, witte en natte (hoe fout). Sniklaas gehad!

    Liefs!!

  • 07 December 2010 - 20:09

    Nienos:

    Je kaartje is aaaaaangekomen!!!!!!! Jeeeeej!!!!!

  • 07 December 2010 - 22:58

    Gino:

    Mhahaha geachte juryleden, verpakt uw krit..uhm feedback op een zodanige manier dat de kanidaat kan leren van hun zwakheden en deze kan verbeteren.... of gewoon niet de x-factor hebben.

    TOP eindelijk onderzoek verrichten bij doelgroepdoelgroep. Daar kwamen jullie toch voor, onee wacht je eerdere berichten laat ons weten dat jullie veul meer dan dat hebben gedaan en nog gaan doen.

    Maakt maar mooie foto's, of een tekening als je wil, van die flamingo's. en mocht je er een "paar" treffen zoals Sas ze beschreef, ff melden.
    Good luck

    wij hebben sneeuw en ijs en das kouuuuuuuuuud en glad, brrrrrr. *sneeuwbal* jullie kant op

  • 08 December 2010 - 11:39

    Anjos:

    Liefste Bever,

    wat geweldig zeg dat jij de jury was... ik zou wel willen dat jij iemand van de jury was dan had ik misschien nog wel een kansje ;-)
    enne mega bedankt voor het super lieve kaartje. Ooh man ik mis je echt zo ontzettend... Enne ben gister mega hard uitgegleden op het gladde ijs haha de kids wilde dat ik op het ijs sprong haha en tja wat doet Annie hahaha je raad het al....

    nou ik mail je snel weer skeet!

    Big hug

  • 08 December 2010 - 12:14

    Marli:

    Kenia got talent!! Nice to read the stories.

    Hoe staat t btw met t toilet? Gefixt?

    Kaartjes, Kaartjes. Kreeg 'n smsje dat er een kaart voor me was gekomen uit Kenia. 'Misschien dat je dat wilde weten'. Yeah, you bet I do! (of iets anders knulligs).
    Nu moet ik 'm alleen nog lezen.... Dus vol verwachting klopt mijn hart.

    Meiden, het gaat jullie goed. Enjoy your free days (with flamingo's). Lon, houdt je Sanne een beetje koest? Dat ze geen gekke dingen gaat doen van opwinding..

    Groetjes!

  • 09 December 2010 - 13:15

    Xiao :

    Hey Lonnes

    Heb ik net een heel verhaal getypt, kan ik weer opnieuw beginnen. Ging iets mis. :s
    Bedankt voor je leuke kaart en kerstkaart, echt kei lief! :D
    Alleen die vraag, daar ben ik niet nog niet uit. (Of is het een instinkertje?;))
    We hebben zeer zeker een witte sinterklaas gehad, maar wel gezellig. Maar door de gladheid, kwam de sint niet met de koets, maar achter in een bus, zodat de kinderen toch de sint een handje konden geven en iets lekkers konden ontvangen.
    Ik hoop eik wel dat we een witte kerst krijgen.
    Hier is het verders goed, ik zal je binnenkort weer es mailen over mijn LIO, enne die afspraak staat nog steeds. :P
    Ik ga er weer vandoor. Ik zeg we faxen.
    Veel liefs Xiao

  • 10 December 2010 - 10:54

    Merle:

    De helft van mijn vragen in de mail die ik net heb gestuurd, heb je al beantwoord! Ik moet wat vaker op je site kijken, mijn excuses daarvoor, maar ik ben ook gewoon geïntrigeerd door alle mails die ik van je krijg. Moet ik nou lang zonder LONNEKEEE MAIL!!! zitten? Wel super vet hoor je tripje naar de kust en nairobi. Dat moet super mooi zijn!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 36337

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: