Op vakantie in eigen land - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Op vakantie in eigen land - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Op vakantie in eigen land

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

21 December 2010 | Kenia, Kisumu

De afgelopen week hebben Sanne en ik toeristje gespeeld in Kenia. Zoals de echte Keniaanse toerist nu zal zaggen: Jambo!! En Hakuna matata!

We zijn begonnen met vakantie vieren in Mombasa (de kustplaats) en terug via Nairobi (de hoofdstad) en Nakuru(Flamingo town).

In Mombasa hebben we het echt zo ontzettend getroffen. Het begon al onderweg in de bus, waar we het ene na het andere Afrikaanse dier tegenkwamen.
Uitgeput op locatie aangekomen stapten we een hotel binnen ("zal wel te duur zijn, of vol.. maar we proberen het wel".) Knetter sjiek, plek zat en nie duur. Mooooi!
De volgende dag hebben we een orientatie wandelingetje gemaakt, en kwamen uit bij een erg leuk Indisch restaurantje uit. We hadden zin in een potje poolen en zijn op advies van de ober naar een hotel toegelopen. We liepen de verkeerde deur in, poolen kan niet, maar we kunnen wel een mooie tour en boottripje (dolfijnen kijken + snorkelen) regelen. Ja, das ook leuk he!
Het busritje naar de boot toe was een belevenis op zich. Er gingen namelijk zo'n 16 totaal debiele toersiten mee. Een kleine selectie:
- Indische kerel. Hij zei in Kenia te wonen (maar is er maar een week, en heeft een visitekaartje van zijn werk als manager in India). Na een hoop geregeld had hij het voor elkaar naast mij in de bus te kunnen zitten. Succes kerel, ik ga toch slaperig uit het raam zitten kijken.
Na mij een half uur lang uitgehoord te hebben over mijn studie vroeg ie opeens wat ik studeer. "Bouwkunde, en nou wieberen jij.."
- Een dikke Duitser met Hakuna matata petje op.. In snorkelen had hij niet zo veel zin in, hij had honger.
- Een engelse toerist die zich behoorlijk verraden heeft. Toen we van de voor toeristen aangelegde verharde afreden en 2 seconden op een zandweg reden zei hij nu het echte Mombasa te gaan ontdekken. Uhuh..
- Oprah kijkend vrouwtje met Namibia shirt aan. Dit shirtje werd opgeleukt met mooie getekende diertjes. And she loves Africa soooo muuuuuch.

We hebben mooie dolfijntjes zien zwemmen en gesnorkeld boven(zeg je dat zo?) een super mooi stukje koraal! Foto's staan inmiddels op mn blog.

In Nairobi hebben we "the Glass House" bezocht, de Serious Request actie. Ik kwam stiekem een heel klein beetje aan het balen dat ik dat in Eindhoven ga missen. Mooi opgelost dus!

Nakuru bleek de kleine domper op de feestvreugde. Voor flamingotjes kijken vragen ze 60 dollar per persoon, en dan moet je nog de chauffeur betalen. We hebben maar een mooie ansichtkaart gekocht.

Ik hoop dat jullie allemaal een hele mooie kerst hebben! Tot snel weer!
xx Lon

  • 21 December 2010 - 17:49

    Nienos:

    Gaaaaaf weer Lonnes!
    Leukleuk weer, die bedtime stories van je. Kende er al een aantal ;)
    Was fijn om je stem ff te horen!
    Ik heb 85 euroos opgehaald, toch zo'n 340 flessen. Had veul meer verwacht mja, alle beetjes helpen zeggen ze dan! Morgen rond 14u wordt de cheque van alle 30 koreinen die meededen uitgereikt aan de DJ's, ga msien wel ff kijken!
    Verder, sneeuw en blubber hier, blegh!

    Liefs Nienos

  • 21 December 2010 - 19:31

    Roos:

    Leuk verhaal Lonnes!
    Hee jij bent ook bij het Glazen Huis geweest! Ik ook, al 2x! Donderdag en vrijdag weer, ben een goeie supporter. Maar je moet wat he, als ze eens in EHV zijn! ;)
    Leuke foto's ook, I'm jealous. Hier ligt weer die fijne ##### sneeuw! :S
    Heeeeeeel veel plezier nog, enjoy the sunshine!!

    xx

  • 21 December 2010 - 20:18

    Moeders:

    Leuk Leuk Leuk die foto"s (mmm Vimto) !!!
    I"m Jealous : Ik ben niet naar Glazen Huis e jij wel !! Haha
    Dus nu ben jij weer aan het werken naar jullie vakantie ?
    Wat 60 Dollar Die durft te vraagen (ging de helft naar Serious Request ?)
    xxx mama Tot gauw !!!!

  • 22 December 2010 - 06:13

    Bianca:

    Fijne kerst daar in Kenia!
    Liefs uit een te nat NZ

  • 22 December 2010 - 18:20

    Annie:

    Heeey Lonnie,

    Wat een leuk verhaal en wat een geweldig gave foto's! Jij kan gewoon zeggen dat je bij het glazenhuis in Kenia bent geweest dat kan ik niet zeggen! Heb vandaag 30 euro door de brievenbus gegooid in Eindhoven! Sta nog met dj Geert op de foto dus erg gaaf! Wat gaaf dat je gewoon dolfijnen hebt gezien (jaloers jaloers jaloers) enne wat een afzetters bij de flamingo's belachelijk zeg! Kom maar gewoon hier in de dierentuin kijken ;) is veel goedkoper!
    Enne heb je gemaild moet je maar lezen!
    Was wel fijn om je even gehoord te hebben vrijdag!

    Dikke kus Annie

  • 22 December 2010 - 20:37

    Marleen:

    hey lonneke, fijn te lezen dat het je goed gaat en dat je geniet. las straks de blog van bianca en nu jouw en zucht beetje jaloers ben ik wel. maar wij hebben glazen huis ja ja en veel sneeuw. ik hoop dat je heel fijne kerstdagen gaat hebben en wens je alle goeds voor 2011 maar vooral veeeeel genietmomenten. groetjes marleen (vrouwendag)

  • 23 December 2010 - 20:49

    Merle:

    Ha bananenbiertje van me!

    Dat ziet er goed uit hoor, dat tripje van jullie! Wat een mooie tijd moeten jullie hebben samen. Enne, wat die kerstkaart betreft, als het goed is, is hij op je keniaanse adres gearriveerd, met een prachtig gedicht erbij! Tot mails en anders, zomaartjuh!

    Ik mis je =)

    Kus!

  • 25 December 2010 - 08:10

    Moeders:

    MERRY CHRISTMAS !!!!!!!!!! Dat is ook voor iedereen !!!!!!!!!!!!! xxxxxxx

  • 28 December 2010 - 21:29

    Arnoud Vd Straten:

    Hoi Lonneke,
    Je kent mij niet, maar ik ben collega van Peer bij Bakkersland Sevenum en daar hang je op het prikbord in de kantine. En omdat ik Peer zo'n toffe .... vind, hebben ik samen met onze kids (3, 6 en 8 jaar) even opruiming gehouden in spullen die ze eigenlijk wel konden missen onderhand. We hadden zo twee dozen vol. Zeker leuk nu ze ook via lonopreis kunnen volgen waar het naar toe gaat. Succes ermee!

  • 28 December 2010 - 21:30

    Bets Slenders:

    Hoi Lonneke,Met belangstelling heb ik jouw site gelezen en gekeken. Heel interessant en geweldig werk wat jij daar doet. Jouw enthousiaste, vriendelijke vader is bij mij thuis geweest om spulletjes op te halen voor jouw project voor de kindjes. Wij hopen dat jij en jouw kindjes er plezier aan beleven. Nu stuurde jouw vader een mooie kerstkaart met Nieuwjaarswensen maar ik kan dit niet beantwoorden, want ik heb zijn adres niet in Geldrop. Dus vandaar dat wij de beste wensen voor een grandioos, gezellig, gezond en goed 2011 sturen naar jou en jouw ouders via deze mail en wij hopen dat jullie een geweldige tijd gaan hebben over enkele weken. Wij zullen aan jullie denken. Geniet van elk moment samen. Jouw ouders mogen trots op jou zijn.Veel liefs Bets en fam Slenders uit Bergeijk.

  • 01 Januari 2011 - 08:27

    Moeders:

    HAPPY NEW YEAR TO YOU ALL !!!!!!!!!

  • 01 Januari 2011 - 12:01

    Pap:

    Lieve Lonneke & Sanne,
    allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar en maak er een mooi jaar van maar daar zijn jullie aan mee begonnen daar In Kenia!
    wat leuk dat er zoveel mensen hebben gereageerd op jouw weblog, ik zag Mevrouw Slenders uit Bergeijk en collega Arnoud, die ook 2 volle dozen met de meest leuke spullen heeft meegegeven!
    het zal nog een hele toer worden op alles op de plaats van bestemming te krijgen maar we ( wij met ons 4en ) gaan er helemaal voor, we hebben al een plan van aanpak doorgesproken en vanwege het feit dat elk 2 koffers van 23 kilo mag meenemen gaat dat helemaal goedkomen.
    we kijken enorm uit naar ons bezoek maar tegelijkertijd is het toch ook wel een beetje spannend om aan die trip te beginnen, o.a , is het weer goed, geen seeuw of ijs op de vliegvelden al zal dat in Kenia een wonder betekenen, geen vertragingen,is de chauffeur wel daar als wij aangekomen zijn, is het hotel idd geregeld en de busreis de volgende dag, worden we niet overvallen in Nairobi( daar lees je og al eens verhalen over ) maar al met al overheerst de opwinding van het geheel en vooral dat we jou na ruim 3 maanden weer eens kunnen zien en knuffelen en lekker kunnen praten over jullie project! we missen je enorm maar tegelijkertijd zijn we super trots op jou en vooral wat je allemaal hebt gedaan voor die kinderen daar!!!
    tot heel snel , Groetjes Pap x x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Lonneke

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 36344

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 03 November 2014

China 2014

01 Oktober 2010 - 04 Maart 2011

Afstudeerproject Kenia

29 Juni 2009 - 11 Augustus 2009

Stage Dehra Dun

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: