Dank voor die cadeautjes uit Holland - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu Dank voor die cadeautjes uit Holland - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lonneke - WaarBenJij.nu

Dank voor die cadeautjes uit Holland

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 Januari 2011 | Kenia, Kisumu

Afgelopen zondag zijn paps en mams aangekomen in Nyabondo. Naast Sanne's mams en vriend van de mams hebben zij ook nog eens 8 koffers meegenomen.

Na het uitstallen van 7 van deze koffers leek het huisje hier wel een magazijn van Intertoys: zo ontzettend veel cadeautjes voor de kinderen! Het allergrootste gedeelte hiervan hebben mijn ouders gekregen via allerlei mensen uit Brabant en Limburg.
Via deze weg wil ik graag iedereen bedanken hiervoor!
De spullen zijn verdeeld over de basisschool, kleuterklas en revalidatiecentrum. De leidinggevenden van deze groepen waren erg blj met de spullen en zullen het op een leuke manier gaan gebruiken.
Maandag gaan we met de kinderen een feestje vieren en ze allemaal een tekenblok, potloden en stickers krijgen!

(Deze kan ik echt niet laten)
Namens mijzelf en de kinderen van Nyabondo bedankt!
Heel veel liefs,
Lonneke

p.s. website van de organisatie:
www.bondokids.nl

• 15 Januari 2011 - 14:26

Peer Van Tuil:

even vanuit nyabondo ook nogmaals namens mij aan alle mensen in nederland een wel gemeend, DANK JE WEL !!!!! de reactie van de mensen van de staf en de organisatie was fantastisch en sommige konden niet vaak genoeg ,, God bless you! zeggen. we hadden in totaal 5 koffers met alleen kadootjes en we hebben nog een aantal grote stukken speelgoed thuis moeten laten omdat het gewoon niet meer in de koffers en auto ging.we zijn nu een week hier en het leven is voor de mensen zwaar. ze zijn de hele dag bezig met overleven en hebben geen tijd voor bijv. een hobby, alle tijd gaat naar het zoeken/ zorgen voor voedsel en hout om hun vuurtje te kunnen stoken ,het koken gebeurt op een hout vuurtje. Er is mij geadviseerd vooral te kijken naar het positieve wat er hier gebeurt o.a door de organisatie en mensen van de staf en vooral door een aantal nederlandse mensen die hier hun vakantie spenderen met hun hele gezin en ieder dag bezig zijn met het repareren van kapotte dingen bijv. paden aan leggen zodat de kinderen in hun rolstoelen er over kunnen rijden.De mensen van de werkplaats maken allerlei prothesen,rolstoelen, schoolmeubilair.ze hebben een aantal schoenen van de Bata en halen daar de hak van af en plaatsen hier een metalen beensteun aan die ze wegwerken in een stevige hak en vervolgens daar allerlei steunmateriaal aan vast maken zodat de kinderen hiermee kunnen lopen, alles gebeurt met een enorme precisie en niets wordt zomaar weggegooid maar juist herbruikt.Ook is er een kledinglijn, dwz dat er een aantal oudere meisjes zijn of worden opgeleid tot naaister en die kunnen dan oefenen met stevig papier om bijv. een jurkje te maken en als ze dan klaar zijn met hun opleiding gaan ze kleding maken en verstellen voor de kinderen.
    De kinderen zijn al enorm blij met aandacht en een spelletje met ze spelen of een liedje zingen ( zelfs met mijn zangkwaliteiten ) is helemaal het einde.Wat leven wij in onze westerse wereld toch enorm luxe t.o.v. deze mensen.Alle hulp die wij kunnen bieden is nog veel te weinig maar ook al lijkt het maar een druppel op een gloeiende plaat, vele druppels koelen de plaat ook een beetje!!
    alle collegae van Bakkersland Sevenum,en van PSV, vrienden, bekenden mensen die via de krant hebben gereageerd ,winkeliers, en al die mensen die ik ongetwijfeld vergeten ben...HARTELIJK DANK, jullie hebben de kinderen een onvergetelijk moment van blijdschap en zelfs geluk gegeven.
    groeten uit een zeer warm en gastvrij Kenia.

• 16 Januari 2011 - 12:01

Marieze En Claudia:

Hoi Peer, Christien en natuurlijk Lonneke. We hebben zojuist het reisverslag gelezen van jullie en bijzonder om te lezen hoe mensen blij kunnen zijn met al die kadootjes.
    Ik denk dat je het inderdaad met eigen ogen moet zien hoe in Kenia het leven is.
    Nou, geniet nog even van jullie samenzijn en wij wachten jullie mooie verhalen af tot jullie weer veilig thuis zijn. Lonneke alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes van Marieze, Claudia en kids.

• 17 Januari 2011 - 09:01

Bianca:

HIEPERDEPIEP HOERA!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van en geniet nog even. Tis alweer bijna voorbij...

Liefs Bianca

• 17 Januari 2011 - 09:52

Marjo En Peter:

Hey Lonneke, ik heb je een sms gestuurd maar voor als je die niet ontvangen hebt, bij deze een fijne verjaardag! Groetjes aan pap en mam!

• 17 Januari 2011 - 12:14

Gino En Jonathan:

Gefeliciteerd!!!!!

• 17 Januari 2011 - 22:10

Toon Bovers:

Hoi Lonneke,

Proficiat met je 24e verjaardag in het verre Kenia en ik weet zeker dat het een onvergetelijke dag is geweest nu je pa en ma live erbij zijn.
    Heel veel plezier en maak er een hele toffe en gezellige dag van daar! Veel plezier!

Gaaf om te lezen dat al de cadeaus die vanuit het kikkerland hier daar zo heel veel goed doen! Geweldig! Je pa heeft zich er geweldig voor ingezet samen me velen en dit zal iedereen die op wat voor manier zijn steentje heeft
    bijgedragen heel veel plezier en voldoening geven.

Nog een hele mooie tijd daar toegewenst beste Lonneke en doe de hartelijke groeten aan Peter en Christine van me. Wens ze nog maar een nog hele mooie tijd daar en voor straks een goede en veilige terugreis. Ik ben reuze benieuwd naar de vele verhalen,foto's en films straks!

Groetjes uit de Lichstad!

Toon

• 22 Januari 2011 - 10:31

Fred En Els Van Eete:

Hoi Chrisien peter lonneke en de rest.Even een klein berichtje uit het koude holland.Fijn om te lezen dat de spullen zo goed zijn ontvangen,dat ze er zo blij mee waren.Ja dan is het een zegen dat je in nederland geboren bent.En heel fijn dat je een beetje hebt kunnen helpen.Nog veel plezier en tot ziens weer thuis.groetjes Fred en Els xxx